Etusivu » Blogimaailma » Scräppäilyä

Scräppäilyä

Lokkikuva on vähän epätarkka.  Se on otettu veneestä käsin ja vielä vähän kauempaa käsivaralla zoomaten, joten olosuhteeseen nähden se on tyydyttävä.  No – taitaa siinä näkyä liiallinen terävöintikin – mutta olkoon. Kuva sopii tämän hetkiseen tunnelmaani – se on juuri tuollainen: laiskan letkeä ja hyvin syöneen näköinen/oloinen.

Koska en ole tänä kesänä päässyt kameran kanssa reissaamaan, olen näperrellyt scräppikuvien kanssa – se on aikaa vievää –  mutta tosi kivaa puuhastelua.  Olen etsiskellyt netistä digiscräppäykseen liittyvää kotimaista tarjontaa, mutta yhtään ainoata kunnollista sivustoa,  jossa erilaisia elementtejä olisi  tarjolla nimenomaan digitaaliseen scräppäilyyn, en ole löytänyt.  En halua enkä jouda leikellä, leimata, liimata tai  säilöä/etsiä inspiraation iskiessä  scräppitarvikkeita ja kaiken maailman pikkutilpehööriä laatikoista, kaapeista jne. Lisäksi scräppäily on tuolla ”vanhanaikaisella” menetelmällä  aivan liian vaivalloista ja sotkuista meikäläisen luonteelle. Sitten vielä skannaukset tai valokuvaamiset päälle – ei kiitos.

Minulle sopii digiscräppäys oikein hyvin – se on maailmalla – ihan joka puolella –  suuressa suosiossa ja ”tarvikkeita” on saatavissa ulkolaisilta sivuilta jos jonkinlaisia.  Mutta, jos ja kun joskus haluaisin ihan kotosuomalaisella tyylillä tehtyjä elementtejä  tai valmiita (art)tekstejä niitä ei ole juurikaan saatavilla digitaalisessa muodossa.  Senpä vuoksi olen tehnyt  digijuttuja itse –  välillä onnistun välttävästi mutta hirveän usein en ollenkaan.   Onneksi makuni on pelkistetyn yksinkertainen joten en ole edes kokeillut tehdä itse kovin monimutkaisia elementtejä.  Joitakin digikittejä olen ostanut netistä ja yhdistelen sitten scräppipohjiini surutta  omia tekeleitäni ja ostettuja ihanuuksia.

Esimerkiksi viereisen kuvan scräppielementit olen itse tehnyt.  Kukkien malli on vanhasta tapetista ja olen työstänyt sen digitaaliseen muotoon erilaisia suotimia ja brusheja käyttäen.  Helpompaa ja ehdottomasti nopeampaa olisi kasata scräppipohja valmiista elementeistä. Kehyksen idean olen bongannut netistä, mutta toteutus on omani. (Kuva suurenee klikkaamalla).

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Google+ photo

Olet kommentoimassa Google+ -tilin nimissä. Log Out / Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s